فروش از طریق اینترنت

مقالات و اخبار پیرامون فروش از طریق اینترنت

فروش از طریق اینترنت

مقالات و اخبار پیرامون فروش از طریق اینترنت

ارائه خدمات بیمه الکترونیک

مدیرعامل بیمه سامان:
ارائه خدمات بیمه الکترونیک معنایی فراتر از فروش بیمه‌نامه از طریق اینترنت دارد

بیمه‌گذاران شرکت بیمه سامان می‌توانند بیمه‌نامه‌های بدنه و شخص ثالث اتومبیل خود را از طریق اینترنت تمدید کنند. همچنین پرداخت حق بیمه و اقساط مربوط به بیمه نامه‌های این شرکت از طریق پایگاه اینترنتی www.samaninsurance.com قابل پرداخت است.

به گزارش ایسنا علی ضیایی ـ مدیرعامل شرکت بیمه سامان ـ گفت: این شرکت در راستای ارائه خدمات به بیمه‌گذاران خود و تسهیل و تسریع فرآیند‌های ارائه خدمات بیمه‌ای با همکاری شرکت پرداخت الکترونیک سامان (SEP) و شرکت فناوران اطلاعات خبره اقدام به طراحی و راه‌اندازی سیستم پرداخت حق بیمه و تمدید بیمه نامه‌های اتومبیل از طریق اینترنت کرده است.

مدیرعامل بیمه سامان با بیان این که ارائه خدمات بیمه الکترونیک معنایی فراتر از فروش بیمه‌نامه از طریق اینترنت دارد، تصریح کرد: صنعت بیمه کشور در حوزه الکترونیک باید به سمتی پیش برود که کلیه فرآیند‌های داخلی شرکت و حداکثر تعاملات شرکت‌های بیمه با عوامل خارج از شرکت، اعم از مشتریان، موسسات، سازمان‌ها، شرکت‌ها و بیمه مرکزی ایران به صورت الکترونیکی باشد.

ضیایی با بیان اینکه بیمه الکترونیک می‌تواند نقش بسزایی در بهینه‌سازی فرآیند‌های داخلی یک شرکت بیمه داشته باشد، گفت: استفاده از خدمات الکترونیکی در کلیه مراحل صدور بیمه نامه، الحاقیه، خسارت و امور مالی از مواردی است که با افزایش دقت، کنترل و سرعت و کاهش هزینه و خطا باعث ارتقاء سطح خدمات‌رسانی و عملکرد یک شرکت بیمه خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا شرکت بیمه سامان با استقرار سیستم‌های نرم افزاری جامع در زمینه‌های صدور و خسارت و انجام امور مالی و ارتباط الکترونیکی آن‌ها با سیستم‌های حسابداری، مجموعه‌ای از فرآیند‌ها و سیستم‌ها را ایجاد کرده که در حال حاضر با بهره‌گیری از آن کلیه مراحل بیمه‌ای، مالی و حسابداری این شرکت به صورت خودکار و الکترونیکی انجام می‌پذیرد.

ضیایی استراتژی بیمه سامان را تمرکز بر روی بهره‌گیری از فرآیند‌های الکترونیکی در حوزه B2B؛ (Business to Business) دانست و گفت: ارائه خدمات الکترونیک در حوزه B2C؛ (Business to Consumer)، مانند ارائه اطلاعات بیمه‌ای و فروش بیمه‌نامه از طریق اینترنت، یکی از بخش‌های برنامه استراتژی فناوری اطلاعات (IT Strategy plan) شرکت بیمه سامان بوده که نتایج آن شامل ارائه جدول محاسبات اندوخته مربوط به بیمه عمر و تشکیل سرمایه سامان (Saman Universal life plan) با در نظر گرفتن شرایط مخصوص به هر بیمه‌گذار، از طریق پایگاه اینترنتی این شرکت و همچنین اعلام زمان تمدید بیمه‌نامه‌های اتومبیل از طریق پیام کوتاه (SMS) و طرح اخیر دریافت حق بیمه و تمدید بیمه‌نامه‌های اتومبیل از طریق اینترنت می‌شود.

مدیرعامل بیمه سامان افزود: در حال حاضر تمرکز مدیریت فناوری اطلاعات بیمه سامان بر روی توسعه استفاده از خدمات الکترونیک در تعاملات B2B شرکت است که از آن جمله می‌توان به طرح ارتباط الکترونیکی با بیمارستان‌های طرف قرارداد مربوط به بیمه‌های درمان تکمیلی به منظور تسهیل و تسریع فرآیند‌های ارزیابی و محاسبه خسارت، اشاره کرد که تاثیر بسزایی در کاهش هزینه زمان‌ برای بیمارستان‌ها و کاهش هزینه‌های اداری برای شرکت بیمه خواهد داشت.

ضیایی گفت: طراحی محصولات و کانال‌های ارائه خدمات، برای عرضه در قالب روش‌های بانک ـ بیمه (Bancassurance) از دیگر اهداف برنامه استراتژی فناوری اطلاعات بیمه سامان است که این موضوع باعث افزایش طیف محصولات بیمه‌ای و اندوخته‌ساز قابل ارائه به مشتریان بانک و بیمه سامان خواهد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد